Leverans och returer
Leverans
Den leveransperiod som anges av DHL, FedEx eller någon annan speditör ska baseras på de omständigheter som gäller för EBKE vid den tidpunkt då avtalet ingås och, i den mån som är beroende av tredje parts prestationer, på den information som dessa tredje parter lämnat till EBKE. Alla leveransdatum är endast uppskattningar.
Om inte annat anges häri, ska leveransperioden börja på dagen för EBKE:s skriftliga orderbekräftelse. Under förutsättning att EBKE, för att utföra beställningen, kräver ytterligare information från Kunden, ska leveransperioden börja den dag då EBKE förfogar över all nödvändig information eller resurser, dock inte tidigare än dagen för den skriftliga Orderbekräftelse.
Kunden har inte rätt att kräva någon ersättning vid försenad leveranstid. Kunden har inte heller rätt att häva avtalet i ett sådant fall, om inte kunden anses vara en konsument. Se artikel 8 för ytterligare information. Konsumenter har rätt att lösa upp avtalet efter att de har begärt att leverera inom en rimlig tidsram eller sådan tidsram som föreskrivs i lag och EBKE inte kunde leverera inom den rimliga tidsperioden eller tidsramen enligt lag. EBKE har alltid rätt att leverera i delpartier.
Returpolicy och ångerrätt
Om kunden är en konsument, efter att ha köpt en produkt i en EBKE webbutik, kan produkten returneras i sin originalkartong, inom 14 dagar. Se FAQ för returformulär online och schemaläggning av hämtning av produkten.
Om du uppfyller definitionen av en "konsument" har du rätt att ångra ditt köp och återkalla din beställning utan att ange någon anledning och utan extra kostnader.
Ångerfristen ska löpa ut efter 14 (fjorton) kalenderdagar från den dag då Du eller en annan tredje part än den transportör som Du angett får fysisk besittning av Produkterna. När Produkter levereras i flera partier eller delar, ska ångerfristen löpa ut efter 14 (fjorton) kalenderdagar från den dag då du förvärvar den sista delen eller biten i fysisk besittning.
Observera att du inte kan utöva en ångerrätt i fall av produkter som är gjorda enligt konsumentens specifikationer eller tydligt personliga.
Du ska skicka tillbaka produkterna i originalkartongen eller kartongen som tillhandahålls av EBKE eller överlämna dem personligen till EBKE, utan onödigt dröjsmål och i alla händelser senast 14 (fjorton) kalenderdagar från den dag då du meddelade ditt ånger. från detta kontrakt till oss. Tidsfristen är uppfylld om Du skickar tillbaka Produkterna innan perioden på 14 (fjorton) kalenderdagar har löpt ut.
Du ansvarar endast för eventuellt försämrat värde av varorna till följd av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa produkternas art, egenskaper och funktion. Att installera pedalerna och/eller justera styret och/eller justera sadeln kommer sannolikt att skapa små klor. I den mån dessa åtgärder inte är nödvändiga för att fastställa cykelns karaktär, egenskaper och funktion, är du ansvarig gentemot EBKE för eventuellt försämrat värde som orsakas av dessa åtgärder.
Om du drar dig tillbaka kan EBKE vägra återbetalning så länge EBKE inte har tagit emot de returnerade varorna i tid eller tills du har bevisat att du har returnerat produkterna i tid, beroende på vilken händelse som inträffar först.
EBKE ska ersätta dig för inköpsbeloppet för produkterna inklusive eventuella fraktkostnader som debiteras med avseende på leverans av produkterna senast 14 (fjorton) kalenderdagar från och med den dag då vi mottog dina returnerade produkter.
EBKE ska använda samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har kommit överens om något annat och förutsatt att du inte ådrar dig några avgifter som ett resultat av sådan återbetalning. EBKE ska dock inte ersätta tilläggskostnaderna om du uttryckligen har valt en annan typ av leverans än den billigaste typen av standardleverans som erbjuds av EBKE.
Du ska hantera Beställningen samt emballaget med största omsorg under de första 14 (fjorton) kalenderdagarna efter leverans. Som konsument kommer du att vara ansvarig för eventuellt försämrat värde på varorna till följd av hanteringen av produkterna annat än vad som är nödvändigt för att fastställa deras art, egenskaper och funktion. För att fastställa produkternas art, egenskaper och funktion bör du endast hantera och inspektera produkten på samma sätt som du skulle få göra i en butik.
För att utöva din rätt att ångerrätt kan du fylla i formuläret på sidan "kontakta oss" på EBKE:s webbplats eller göra ett liknande otvetydigt uttalande och skicka det till e-postmeddelandet som anges i avsnitt 2.3 ovan. Vi kommer att skicka dig en bekräftelse på ditt uttag.
Leverans och risk
Om och i den mån parterna inte uttryckligen skriftligen har kommit överens om (kostnaderna för) leverans av Produkterna och överföringen av risk ska leveransen ske i EBKE:s lokaler och risken för Produkterna och förpackningen av dessa ska överföras till Kunden i det ögonblick Produkterna är klara för leverans, medan leveransen ska ske för Kundens räkning och risk. . Om Kunden anses vara en Konsument ska det ovanstående i artikel 9.1 inte gälla och tidpunkten för leverans och risköverföring är det ögonblick då Konsumenten har tagit emot Produkterna.
Om Kunden skulle misslyckas med att hämta de Produkter som den har beställt eller skulle underlåta att göra det omedelbart, ska den vara i försumlighet utan att kräva ett skriftligt meddelande om försummelse. I sådana fall har EBKE rätt att lagra Produkterna för Kundens räkning och risk samt att sälja dessa till tredje part. Kunden förblir ansvarig för köpeskillingen plus ränta och kostnader (som ersättning) efter avdrag för nettovinsten från sådan försäljning till tredje part, om sådan finns.<
/p>